Forex – Lev som en local
FOREX står inför utmaningen att lansera tre nya produkter – ett kreditkort, valutakort och en reseförsäkring. Samtidigt behöver de nå en yngre generation som är vana vid kortbetalningar och inte växlar pengar lika ofta som tidigare generationer. Vi studenter på Berghs har tagit fram en strategi och ett koncept för lanseringskampanjen som ska göra FOREX relevant för denna moderna målgrupp.
Unga resenärer vill ha äkta upplevelser och känna sig som hemma där de är. Men ibland är det skönt att ha något välbekant att falla tillbaka på. Vår lösning bygger på konceptet “Lev som en local”. Det går ut på att uppmuntra resenärer att leva som lokalbefolkningen på sina resor, men samtidigt ha tryggheten av FOREX:s produkter i bakfickan.
Kampanjen visar olika situationer där resenärer kan känna sig obekväma när de försöker leva som en local. Vi vill visa att även om det är kul att uppleva nya kulturer, så är tryggheten från hemma (FOREX) ovärderlig. Med deras nya kreditkort, valutakort och reseförsäkring kan man resa fritt och samtidigt känna sig som hemma – oavsett var man befinner sig.
För FOREX betyder detta en modernare och mer relevant profil. Genom att anpassa erbjudanden och kommunikation till en yngre målgrupp, som värderar flexibilitet och trygghet, kan FOREX öka sin attraktionskraft och stå ut från konkurrenterna. “Lev som en local” gör FOREX till resenärens bästa vän, ökar kundlojaliteten och driver försäljning av de nya produkterna.
När du reser med FOREX i fickan, kan du leva som en local med samma trygghet som hemma. Oavsett om det gäller betalningar eller försäkringar.
Students
- Lisa Hardebring Strategisk kommunikation
- Luca Sciacca Growth Marketing
- Marcus Björk Growth Marketing
- Victor Sventoft Communication Design
- Linda Kulesa Public Relations
- Elsa Eggefalk Public Relations
- Miranda Kyker Art Director