Gjensidige Försäkringar – För säkra stunder
Norges största försäkringsbolag Gjensidige har varit verksamma i Sverige sedan 2007. Trots 17 år på marknaden är det inte många som vet vilka de är. Gjensidige behöver öka kännedomen och etablera en tydlig position som varumärke. Men i en kategori där bruset är högt och andra etablerade försäkringsbolag har högre kännedom är det tufft att sticka ut.
Försäkringar är trist och krångligt. Det tycker åtminstone 65% av den svenska befolkningen. Komplicerade formuleringar och invecklade förklaringar avlöser varandra en efter en. Varför ska något som är så viktigt vara så svårt? Många av Gjensidiges konkurrenter pratar om livet i det stora hela, vilket blir
ogreppbart, för ingen vet vad livet egentligen är. Därför vill vi prata om stunderna som utgör livet istället. De glada och sorgsna stunderna. De fina och de fula.
Vi har tagit fram konceptet För säkra stunder som lyfter det vi tycker att Gjensidige alltid bör stå för. Utöver ett helhetskoncept arbetade vi ut två kampanjer; Kollnoja som tar avstamp i människors ständiga oroande och nojande i onödan, och För säkerhets skull där skrock och vidskeplighet står i fokus. För vem skulle annars rädda dig när du trampat på en A-brunn och dagen börjar gå åt helvete, om inte Gjensidige?
Students
- Anna Eneberg Produktionsledning
- Frida Persson Strategisk kommunikation
- Lucas Klarén Copywriter
- Isa Sofia Cicoletti Digital Design & Strategy
- Jasper Renman Public Relations
- Amanda Sollen Bredberg Growth Marketing
- Olivia Jagarinac Communication Design