Hötorgshallen – 30Rätters
Hötorgshallen, en historisk institution i Stockholm, grundades år 1884. I över 100 år har de lyckats bevara sin identitet som en mångkulturell, inkluderande och autentisk saluhall. Livligheten och atmosfären som Hötorgshallen erbjuder är något helt unikt, men av någon anledning har de hamnat under radarn för unga vuxna. Hur kan Hötorgshallen fånga upp denna målgrupp och samtidigt bevara sin identitet – en saluhall för alla?
Vi introducerar 30Rätters – en unik gastronomisk upplevelse på Hötorgshallen. Varje månad på en speciell onsdag inbjuds besökare till en festlig kväll med smaker från hela världen. Under 30Rätters kan du utforska 30 olika små rätter från våra handlare och uppleva den spännande atmosfären som bara Hötorgshallen kan erbjuda!
Med ett stämpelkort får du tillgång till 30 “slots” att använda för att utforska hallen och alla världens smaker. Här ges du chansen att smaka på det bästa från Italien, Libanon och Vietnam – allt under samma tak och samma kväll. Det är en unik möjlighet att njuta av en 30-rätters middag där varje rätt tar dig på en smakresa genom olika kulturer och kök.
Detta är mer än bara en matupplevelse – det är en plats där smaker möts och konsten att äta förenas med kulturella uttryck. Varje kväll blir en festlig händelse med nya teman där Hötorgshallen bjuder in olika artister, band och konstnärer som sätter tonen för kvällen.
Genom 30Rätters skapar vi en mitt i veckan-happening som lockar unga vuxna som söker nya upplevelser. Med sin unika karaktär och atmosfär kommer detta evenemang inte bara att skapa rubriker utan också sätta Hötorgshallen i centrum för unga vuxna när de tänker på saluhallar. 30Rätters lyfter Hötorgshallens sanna identitet och ger en ny generation av entusiastiska besökare en anledning till att besöka hallen!
Students
- Ludvig Aggerborg Produktionsledning
- Rebecka Alveborg Communication Design
- Stella Jansson Art Director
- Oscar Berggren Digital Design & Strategy
- Maja Hallén Fellenius Public Relations
- Seth Von Porat Growth Marketing
- Wille Wallin Herrdin Strategisk kommunikation