Trib – Summer in Tribland

Rekryteringsbranschen är en av de snabbast växande marknaderna. Men en förutsättning för att svenska företag ska kunna möta den växande efterfrågan är att man kan hitta den kompetens som behövs och lyckas med sina rekryteringar. Trib har varit en unik aktör i rekryteringsbranschen under många år. I en bransch som är traditionell, så har de en tonalitet som är mer vågad och personlig. Under paraplybolaget Tribland så ska det nu lanseras två nya varumärken mot två nya marknader (HR/ekonomi respektive tech). En samling verksamheter som ska kunna tillfredsställa samtliga affärsstrategiska kompetensbehov hos en arbetsgivare. Den huvudsakliga uppgiften är att få talangerna att utvecklas och växa. Uppdraget ska handla om uppstart, tillväxt och förändring. Utmaningen ligger dels i att balansera de olika varumärkena mot varandra och utnyttja Tribs positionering på marknaden. Men också i att förstå och möta kunders och kandidaters behov – samt få dem att förstå värdet av att anlita Trib. 

Sommaren är en tid då vi visserligen lämnar kontoret, men många bär fortfarande med sig jobbet in på semestern. Vi vill att Tribland tar vara på den period som är präglad av reflektion. Genom en digital kampanjlösning så visar vi på hur Tribland kan underlätta rekryteringsprocessen medans du kopplar av under semestern! 

Via Triblands webapp kan du fylla i dina uppgifter och på ett snabbt och smidigt sätt matchas med passande kandidater/jobb, som bevisar hur snabbt och smidigt det är att jobba med Tribland och deras kvalitativa nätverk. Resultatet visar inte kandidaternas identitet utan snarare deras prestationer och kvalifikationer i kombination med deras personligheter och intressen. Ett snabbt, roligt och effektivt sätt, vare sig du är en chef som behöver en kandidat för att utöka teamet eller en potentiell kandidat som är sugen på att byta jobb.

Students

  • Carl Rydén Strategisk kommunikation
  • Claudia Sonntag-Peters Public Relations
  • Marcus Rönne Art Director
  • Clara Andersson Growth Marketing
  • Björn Hugo Communication Design
  • Helen Fesehaye Produktionsledning